Friday, July 1, 2011

Menyingkap Rahsia Pelaburan Dinar Emas

Assalamualaikum wbt & salam sejahtera,

Apa khabar? Saya doakan agar tuan/puan sihat di samping keluarga tersayang. Hari nie saya akan menulis artikel pendek bertajuk ‘Menyingkap Rahsia Pelaburan Dinar Emas’. 

Katakan tuan/puan mulakan pelaburan dgn hanya membeli & menyimpan 20 keping 1 dinar emas. Harga skrg utk 1 dinar emas ialah RM655 (13 Mac 2011, 7.30 pm).

Fakta
Pelaburan permulaan: 20pcs x RM655 (4.25gm)=RM13,100 (85gm)
Kadar kenaikan emas: 34.7% setahun (rujuk http://www.bnm.gov.my/)*
Kadar inflasi emas: 0% 
Kadar zakat emas: 2.5% (nisab 85gm)

*Saya bundarkan kpd 30% setahun shj…senang sikit nak kira…



**Nisab zakat emas=85gm (Rujuk Pusat Zakat Selangor)

Daripada jadual di atas, jelas menunjukkan pelaburan awal tuan/puan bernilai RM13,100 telah melonjak kpdRM234,764 dalam masa 10 tahun shj dgn kadar kenaikan tahunan bersih sebyk 26.75%. 

Ini bermakna tuan/puan memperolehi keuntungan bersih sebyk RM197,648.40 dlm masa 10 tahun atau secara puratanya sebyk RM19,764.84 setahun. 

Seronokkan dpt keuntungan mcm ni?? 

Mungkin ada di kalangan tuan/puan yg sukar nak percaya dgn nilai2 yg saya sebutkan ni tapi inilah hakikatnya..insyaAllah. Jika tak boleh buat untung tak kan sy berani ‘suggest’ pd tuan/puan dan terus terang sy katakan sy sendiri melakukannya. 

Tuan/puan boleh layari sendiri http://www.bnm.gov.my/ (klik ‘Rate & Statistic’ & klik ‘Kijang Emas Prices’) utk melihat benarkah kata2 saya iaitu kadar kenaikan emas sebyk 34.7% setahun. 

Tuan/puan yg mahu mulakan pelaburan keemasan nie silalah berhubung dgn saya sendiri, Master Dealer Suhaimi di talian 013-3447846 utk mendptkan penjelasan yg selengkapnya. Pastikan tuan/puan faham dan jelas sblm melabur.

Sekian, terima kasih.




No comments:

Post a Comment