Friday, July 1, 2011

Testimonial

"Terima kasih kepada pihak Public Gold kerana memberi peluang saya terlibat dalam pelaburan emas. Pada mulanya saya hanya tahu emas adalah sebagai perhiasan wanita. Ekoran selalu mengikut isteri ke kedai emas membeli barang kemas dan melihat harga emas sentiasa melambung naik mendorong saya menceburi pelaburan emas fizikal ini. Pada mulanya saya simpan sedikit demi sedikit.tapi sekarang NILAI simpanan emas saya semakin meningkat. Matlamat saya adalah untuk menjana pendapatan pasif melalui kenaikan harga emas setiap tahun. Jom kita sama-sama menyimpan emas untuk pelaburan masa hadapan. Pengalaman membeli emas PG tahun lepas bulan May 2009 cuma RM105/g. Tapi hari ini harga meningkat kepada RM134/g… pulangan 27% dalam masa setahun. WOW!”
(Account Manager) Mohd Fazli Ismail-Pokli (019-6645066, Cyberjaya)

“1 dinar RM497 (September 2009)"... Kalau la saya tahu emas ni akan naik harga sampai macam harga sekarang ni…sure dah beli dan simpan dari dulu lagi. Saya percaya mesti semua orang akan ada perkataan "kalau la saya..." Jadi, apa tunggu lagi… jom kita simpan emas Public Gold. Saya yakin dengan emas keluaran Public Gold. Alhamdulillah, saya bermula dengan hanya sekadar hobi menyimpan emas, akhirnya kini saya dah pun memilih untuk jadi Dealer Public Gold yang sah! Emas sebagai aset. Anda x rugi simpan aset!! percaya la…”
(Pharmacist) Amir Firdaus (012-5853035, Pulau Pinang)

Di ucapkan syabas dan tahniah kepada syarikat Public Fine Gold International Sdn Bhd dimana ia adalah satu-satunya syarikat tempatan yang menyediakan urusan jual beli emas online pertama di Malaysia. Produk emas Public Gold dijamin ketulenannya dan ternyata mudah didapati samada secara online melalui website ataupun offline melalui dealer-dealer di seluruh Malaysia. 
Bagi yang ingin menjadikan emas sebagai aset dan perniagaan, emas Public Gold adalah yang terbaik untuk anda. Ingat Emas, Ingat Public Gold!
(Lecturer@MARA) Abdul Sapawi – Pawie (019-7233465, Johor Bahru)

Alhamdulillah, akhirnya hajat saya 13 tahun lepas (1997) menjadi kenyataan untuk memiliki emas sendiri. Public Gold telah berjaya mengubah fenomena dunia pelaburan emas dengan kelebihan yang ada padanya walaupun masih muda. Menawarkan harga jual dan beli yang munasabah dan peluang perniagaan emas. Kemudahan sistem online dan sms amat membantu para peniaga. Kini sesiapa juga mampu menjana keuntungan dengan emas bermula dari modal yang sedikit. Emas kini boleh dibeli pada bila-bila masa dan di mana jua anda berada. Tahniah buat Public Gold.
(Government Servant) Zakaria Ismail (012-9883445, Putrajaya)

Langkah 1, bermula dengan mendalami ilmu emas. Langkah ke-2, mula bertatih sebagai sub dealer kawan-kawan yang jual emas. Langkah ke-3, mula berjalan menjadi penjual emas sambilan. Langkah ke-4, mula dikenali sebagai tokey emas yang berjaya. Alhamdulillah rezeki emas rezeki yang diberkati ilahi. Beli emas dengan ilmu. Insyaallah kita berjaya dengan bersama dengan Public Gold.
(Wan Mohd Wazir Bin Wan Abdul Waha 019-9362935, Kuala Terengganu)

Setelah menghadiri seminar mengenai dinar emas, saya mula menggali ilmu tentang pelaburan emas. Sejak Julai 2009, saya mula menyimpan emas jongkong dan emas dinar. 
Sekarang saya menukar konsep menyimpan wang kertas kepada menyimpan emas fizikal. Terima kasih Public Gold, saya dapat menyimpan emas dengan memaksimakan untung dan menjana pendapatan.
Pegawai Kerajaan- Nurul Huda Biti Ismail (019-6663402, Kajang)

Dulu saya hanya menyimpan wang tunai sebagai SIMPANAN, tetapi sejak adanya Public Gold saya mula menyimpan dalam bentuk emas dan pulangan sungguh lumayan. Kini saya telah pun bergelar master dealer di negeri Johor. Terima Kasih Public Gold kerana membantu saya bergelar usahawan emas.
Pendidik- Cikgu Azrul Syahrizan (017-7675446, Johor Bahru)

Pelaburan dalam EMAS adalah satu pilihan yang tepat bagi sesiapa yang mementingkan pulangan dari setiap apa yang dilaburkan, siapa tak nak jika kadar kenaikan 35% setahun melabur dalam emas..... 
Di dalam Public Gold barangannya adalah yang disahkan oleh Malaysian Books Of Record dan 'Ar-rahnu' dan juga perkhidmatan 24-jamnya yang sungguh membantu terutama apabila urusan pembelian dibuat pada tengah malam dan pada harga yang saya kehendaki.
Jurutera Professional - Ir. Mohd Sofian (019-3514647, Kuala Lumpur)

Public Gold menyediakan emas fizikal seberat 20gram,50gram dan 100gram.Stok emas nya sentiasa ada,harga dijual adalah kompetatif,berkualiti 24k(999),spreadnya yang kecil,mempunyai dealer di seluruh Malaysia memudahkan orangramai membeli produk emas Public Gold ini.Public Gold memberi jaminan membeli emas mereka walaupun ada kesan calar,garis,bengkok dan patah .Asalkan berat tetap sama semasa timbangan.
Hasil dari penerangan ,peningkatan pendapatan dan galakan dari saya ,ramai yang berminat dan terdorong untuk terus membeli emas Public Gold melalui saya sehinggalah saya menjadi salah seorang penjual emas (Dealer) Public Gold yang aktif walaupun dalam tempoh yang singkat menceburi bidang ini.Mereka berterima kasih kepada saya kerana telah membuka jalan untuk mereka berjaya mengumpul aset dan menceburi bidang perniagaan emas ini .
Sharipah Binti Othman (017-3897785, Kajang)

Saya telah membeli emas 100gram sebanyak 10unit, harga 100gram ketika itu ialah RM11096, tetapi kini apabila cukup lebih setahun harga 100gram Public Gold telah mencecah RM15462, Alhamdulilah, amat berbaloi sekali, so selamatkanlah nilai wang kertas anda dengan membeli emas Public Gold kerana harga emas syarikat Public Gold daripada adalah jauh lebih murah dari yang lain… 
Aminullah Bin Zainal Abidin (012-6773480 / 012-7791150, Melaka)

Alhamdulillah , sudah setahun saya melibatkan diri dengan pelaburan emas bersama Public Gold sebagai Master Dealer.Dalam waktu setahun juga , saya tidak pernah mengenal apa itu kerugian dan apa yang saya perolehi selama ini adalah keuntungan.Terima kasih Public Gold kerana membuka peluang keemasan ini kepada saya.Public Gold menjadi keutamaan saya kerana harga emas paling murah di Malaysia , urusniaga yang cepat , mudah , telus dan selamat.Kini saya sudah mengalami satu proses kehidupan yang lebih baik dari segi kewangan/disiplin/amanah dan rendah diri hasil aura emas.
EmasKini.Com founder - Sabri Ahmad – (019-9561641, Tengganu)

Umum sedia maklum bahawa Emas dan perak bukan hanya suatu yang berharga, tetapi ianya melangku zaman, sejak dari ribuan tahun hingga ke masa depan, tak kira umur di seluruh bangsa dunia dan melangkau geografi. Telah disebut dalam Al Quran. Public Gold telah mengambil langkah yang bijak dengan memilih perniagaan dalam bidang emas dan perak ini. Lebih bijak lagi jika kita merebut peluang yang ditawarkan, sama ada sebagai dealer ataupun sebagai pembeli emas fizikal. Lihatlah pulangan, risiko dan peluang yang terbuka luas. Jom berdamping dengan emas!!
Gold vest – Ahmad Shazzli (012-9081323, Kota Bharu)

Emas logam yang bernilai, ia lain dari wang kertas yang sentiasa susutnilai. Kerakusan manusia mencetak wang kertas menyebabkan logam emas sentiasa meningkat harga. Ia tidak sekali-kali menggugat aset penyimpannya walau sehebat mana serangan penyangak mata wang dunia. "Tidak tinggal di sisi manusia akhir zaman melainkan dinar emas dan dirham perak sahaja yang bermanfaat dan berharga."Al Hadis. Oleh itu tukarkan wang kertas anda kepada emas fizikal. PUBLIC GOLD ada menawarkannya, samaada dinar emas atau jongkong dengan harga yang murah dan spread rendah. 
Seawal okt 2008 pada harga RM80/gram emas 999.9 saya melabur dalam emas Public Gold sehingga sekarang harganya dah mencecah RM 158/gram. Bayangkan betapa banyak untungnya…… 
Darul Busyra Enterprise – Wan Muhammad (019-2087451, Penang)

Konsep Public Gold Simpan, Labur dan Berniaga telah membuka peluang saya untuk meningkatkan aset pelaburan dalam portfolio pelaburan yang memberikan pulangan tertinggi dengan kadar risiko yang amat rendah. Saya amat bersyukur kerana ditemukan dengan emas, melalui bacaan dan seminar yang dianjurkan secara percuma oleh pihak Public Gold, perjalanan saya daripada penyimpan, pelabur dan sekarang menjadi peniaga emas - Master Dealer Public Gold amat menguntungkan. Hanya dalam tempoh kurang daripada sebulan sahaja, belian terkumpul saya telah mencecah RM280,000 dan saya tidak perlu membayar kos overhead, sewa kedai, gaji pekerja dan berbagai kos lain yang perlu dibayar oleh peniaga konvensional. Terima kasih Public Gold kerana telah banyak merubah kehidupan saya hari ini. Saya bersedia berkongsi peluang dan ilmu emas dengan rakyat Malaysia secara percuma melalui syarikat Public Gold Fine International Sdn. Bhd. 
Azhar Mokhtar (013-3856868, Kuala Lumpur)

"Alhamdulillah...setelah saya menceburi bidang perniagaan emas bersama Public Gold saya dapat "menginsuranskan" nilai mata wang saya daripada ditelan inflasi yang semakin meningkat dari tahun ke tahun. Ramai orang diluar sana tidak sedar dan mahu “menginsurankan” aset yang di miliki dengan membeli, melabur, menyimpan dan menjual emas. Masa masih belum terlambat untuk anda membeli emas kerana nilainya tidak akan susut dan ditelan zaman bahkan semakin naik dan naik. Memiliki emas seolah-olah anda “menginsurankan” aset yang anda miliki untuk terus mendapat keuntungan dengan kenaikan harga emas selain daripada menambahkan pendapatan sampingan serta meramaikan networking saya dalam dunia pelaburan emas. 
Mohd Salman Bin Idrus (012-2640070, Selangor)




No comments:

Post a Comment